Dicatat oleh Unknown


Do'a Ku

Ya..Rabb.. Aku datang kepadamu
Dengan penuh kepasrahan ketika dihadapkan dengan pilihan
kepada pilihan terberat..

Ya..Rabb.. beri ketetapan hati untukku
Hati yang terbaik yang sama-sama dapat kita lihat..
Hati yang bukan saja menyejukkan dalam pandanganku tapi hati yang KAU lihat sampai menembus relung kalbu..

Ya Allah Yang Maha Kuasa..
Yang Maha melihat masa depan..
Maha mengetahui apa yang akan terjadi
Engkau jua yang mengetahui keinginan dalam hatiku,

Ya Allah jika aku mendambanya dalam kesalahan dan merindunya dalam kekeliruan,
Tolong jangan biarkan hati ini terbuai dalam fatamorganamu,semu..
Jika kesempurnaan bukan untukku ..
Tolong bawa jauh dari relung hatiku,
Hapuskan khayalan ketampanan tentangnya,
dan jangan biarkan aku terlena dalam buian sikapnya,
Gantikan aku dengan kesempurnaan yang sebenarnya untuk dia..

Tapi Ya Allah jika kesempurnaanku adalah bersamanya
beri aku kekuatan menentukan pilihan,,
Beri aku kesabaran dalam menjalami proses menggapainya..

Jika memang dia untukku..
Jangan biarkan aku menyerah dan terpuruk dalam belenggu masa lalu..
Semoga Engkau Ridhoi kami untuk bersatu,

Mengarungi sisa hidup..
Menapaki jalan ke arahMU..
Melukis keindahan untuk dunia dan akhirat kami..

Tolong beri kesabaran yang penuh..
dalam melewati deti-detik waktu yang berjalan..
Amien..


Doa ini kupanjatkan kepada Allah
untukmu seseorang yang telah mengingatkanku tentang KuasaNYA...
Menjadikan aku merindukan cintaNYA...
Terima kasih atas semua yang pernah dan akan kita lalui..

Semoga Allah selalu membimbing dan membahagiakanmu..
Amien..

This entry was posted on 9/12/2011 05:35:00 PTG . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Langgan: Catat Ulasan (Atom) .

0 ulasan